Hotel geeft gasten boete voor negatieve recensie

Hotel geeft gasten boete voor negatieve recensie

Een Engels echtpaar heeft van een hotel waar het in augustus verbleef 'een boete' gekregen wegens kritiek op de onderneming. Na hun verblijf in het ...

Korte tijd later ontdekte het stel dat via hun creditcard €125 naar de rekening van het hotel was verdwenen, bovenop de eerder betaalde hotelrekening. Dit extra bedrag moest worden afgedragen wegens 'slechte kritiek'.

Overeenkomst

Dit zou hebben gestaan in de kleine lettertjes van de overeenkomst waarmee het echtpaar Tony en Jan Jenkinson uit het noorden van Engeland hun hotelkamer had geboekt.

Voor 'de boete' was het stel al erg ontevreden over de prijs, meldden Britse media woensdag 19 november.

'Als je deze plek krijgt aangeboden voor twee weken voor een dubbeltje, dan word je nog afgezet.'

Brandgevaarlijk

Ze beschrijven een brandgevaarlijke kamer met behang dat van de muren losliet en een smerig dun tapijt, en dat ze 's nachts door de spiralen van het vieze matras werden 'aangevallen'.

Consumentenorganisatie

De Jenkinsons willen via hun creditcardmaatschappij hun 'boete' terugvorderen. Een Engelse consumentenorganisatie heeft een onderzoek ingesteld naar de handelwijze van het hotel.

Censuur

De kritiek werd gespuid op de website van TripAdvisor, dat heeft aangekondigd 'zo nodig stappen te ondernemen om de integriteit van de site te beschermen'.

De organisatie vreest een vorm van censuur op de site.

Bron: ANP

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.