Met de overname van Buurtboer versterkt Albron haar portfolio voor eten en drinken op het werk. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie. De Buurtboer blijft zelfstandig opereren binnen Albron.
De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Het bedrijf richt zich vanuit twee distributiecentra, in Amsterdam en Rotterdam, op het leveren van vers en lokaal geproduceerde bedrijfslunches via een abonnementsmodel.
Lokaal inkopen
De Buurtboer koopt het verse assortiment in bij lokale en ambachtelijke leveranciers en heeft een bedrijfsmodel gericht op het tegengaan van voedselverspilling.
De belangrijkste doelgroep bestaat uit middelgrote bedrijven (10 - 200 medewerkers) in de Randstad, waarbij jonge, creatieve bedrijven de boventoon voeren. Het speciaal ontwikkelde algoritme vertaalt klantvoorkeuren in een gevarieerd assortiment en hoeveelheden die exact passen bij het consumptiegedrag.
Zo worden inkoop en logistiek voorspelbaar en wordt verspilling voorkomen. Voordat covid-19 de markt verraste, mocht de Buurtboer meer dan 250 klanten voorzien van vers en gevarieerd eten en drinken.
Albron: Buurtboer is bekend merk in Randstad
De overname van de Buurtboer past bij de ambitie van Albron om dagelijks zoveel mogelijk mensen te laten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Ook draagt het bij aan de bredere groeidoelstelling van Albron.
Mark Hartmans, commercieel directeur Albron: ‘De Buurtboer is in 11 jaar tijd onder jonge, creatieve bedrijven in de Randstad een bekend merk geworden, met zeer hoge klanttevredenheid. Dat koesteren we en gaan we verder uitbouwen. Daarnaast voegen we met de Buurtboer een mooie betaalbare oplossing toe voor onze bestaande klanten. Dit gaat bijdragen aan het verder versterken van ons marktaandeel binnen de markt voor eten en drinken op het werk.’