Snackpoint De Gans heeft sinds deze week nieuwe tafels en stoelen in de bistro staan. In totaal heeft dat gedeelte nu 22 zitplaatsen. Het nieuwe meubilair komt van Homint in Vlissingen. ‘Het was nodig, want het oude meubilair was tien jaar oud’, zegt Peter Suykerbuyk.
Eetgoes.nl
Volgens de ondernemer kreeg hij de financiële ruimte voor de upgrade doordat hij geen commissie meer hoeft te betalen aan Thuisbezorgd.nl. Afgelopen maart stapte hij, samen met veertien andere horecaondernemers in Goes, over op een eigen platform: Eetgoes.nl. ‘In het begin moesten we even opstarten, maar nu loopt het ontzettend goed.’ De aangesloten restaurants betalen geen commissie, maar leggen allemaal geld in voor bijvoorbeeld reclame-uitingen of andere kosten.
Snelle bezorging
Suykerbuyk zegt dat hij nu meer bestellingen binnenkrijgt. ‘Zo’n 170 tot 190 per week. Natuurlijk zijn het er aan het begin van de maand meer dan aan het eind.’ Volgens de Snackpoint-ondernemer waarderen mensen de snelheid waarmee de maaltijden worden bezorgd. ‘We hebben twee scooters en drie elektrische fietsen. Meestal staan we tussen de 20 en 25 minuten voor de deur.’ De Goes bezorgt in een staal van 5 kilometer. ‘Maar als er een grote bestelling uit een ander dorp komt, dan rij ik er met de auto heen.’
Veel keuze
De stijging van het aantal bestellingen is wel een uitdaging voor het team van De Gans. ‘Afgelopen zaterdag hadden we zestig bestellingen. Dan staan er twaalf man in de zaak. Je hebt dan ook nog mensen die komen afhalen of komen eten in de bistro. We hebben ook ontzettend veel keuze; broodjes, snacks, complete maaltijden en we hebben regelmatig iets nieuws.’
Andere restaurants opgeknapt
Volgens Suyberbuyk hebben ook andere restaurants op Eetgoes.nl de financiële ruimte om hun zaak op te knappen. ‘Je ziet het aan iedereen. Ze hebben mooie verpakkingsmaterialen met hun logo erop, of ze laten de zaak opnieuw schilderen. Iedereen heeft wel wat gedaan.’