Het bedrijf hoopt dat consumenten Dunkin’ Donuts gaan zien als een koffiezaak waar veel meer dan alleen donuts te verkrijgen zijn. Zo legt Dunkin’ de nadruk op de kwaliteit van de fairtrade koffie die wordt geserveerd. In de Verenigde Staten is er al jaren sprake van rivaliteit met die andere koffiegigant, Starbucks.
Ondertussen blijven alle donuts gewoon verkrijgbaar bij Dunkin’ en ook de huisstijl verandert niet. In de komende jaren zal het nieuwe Dunkin’-logo en branding verschijnen in alle vestigingen van Nederland.
Croissants en muffins
In Nederland wordt – na de Verenigde Staten – de allereerste Dunkin’ met de nieuwe huisstijl geopend in Almere op 28 februari. De vestiging heeft een oppervlakte van 120 vierkante meter met 40 zitplaatsen binnen en 60 zitplaatsen buiten op het terras. Naast het complete donut-assortiment en alle dranken, zal Dunkin’ Almere ook ontbijt serveren, met onder meer belegde broodjes, croissants en muffins.
‘Onze nieuwe huisstijl is onderdeel van de algehele modernisatie van de Dunkin’-beleving in Nederland. Van onze nieuwe café-stijl, tot de innovatie in het menu en algehele waardepropositie’, aldus Nabil Besali, master franchisenemer van Dunkin’ in Nederland.
45 landen
Dunkin’ werd opgericht in 1950. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 vestigingen die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Rusland, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.