Burger King zegt een betere frikandel speciaal te maken

Burger King zegt een betere frikandel speciaal te maken
De Freakingdel van Burger King.

Speciaal voor Nederland introduceert Burger King een oer-Hollandse snack: de frikandel speciaal. Alleen net even anders dan gebruikelijk, maar beter dan het origineel, zegt de keten.

De fastfoodketen vormt de frikandel om tot de FreaKINGdel. Deze is ‘flame grilled’, met grilstrepen dus, vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje. Met curry, mayonaise en uiringen.

Burger King zegt dat de traditionele frikandel speciaal verbeterd kan worden. ” Wij maken de frikandel speciaal’, aldus de keten. Het speciale zit volgens de makers vooral in de bereidingswijze.

https://vmn-missethoreca.imgix.net/uploads/2019/09/Burger-King-freakingdel.jpg

600 miljoen frikandellen

Jaarlijks worden er in Nederland 600 miljoen frikandellen gegeten, twee keer zoveel als de kroket. Burger King hopt niet alleen dat de FreaKINGdel Burger niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd doorbreekt.

Burger King Nederland

Burger King Nederland is sinds januari 2018 in handen van Meyer Beheer, het bedrijf van horecamagnaat Laurens Meijer. In Nederland zijn meer dan 60 vestigingen. Na 2019 zal het expansietempo zelfs een tandje worden opgeschroefd. Meijer zei eerder tegen Snackkoerier dat hij op termijn naar 100 tot 200 vestigingen wil in Nederland.

17 duizend wereldwijd

Burger King, opgericht in 1954, is de op één na grootste fastfoodhamburgerketen ter wereld. Er zijn meer dan 17.000 locaties in meer dan 100 landen. Het merk is eigendom van Restaurant Brands International Inc., één van de grootste investeerders in de QSR-branche ter wereld, met een omzet van meer dan 27 miljard dollar en meer dan 23.000 restaurants in ruim 100 landen.


Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.