Op het nieuwe platform van Thuisbezorgd.nl kunnen de partnerrestaurants van de maaltijdenbezorgdienst de producten tegen de scherpst mogelijke prijs inkopen. In samenwerking met Leen Menken worden de foodbestellingen bij verschillende leveranciers in één keer gratis geleverd.
Low profile
Dit bevestigt Lenneke Peters van Thuisbezorgd.nl tegenover Snackkoerier. Hoewel het initiatief tot dusver low profile is gebleven, gingen de geluiden over de nieuwe marktplaats voor de horecabedrijven op de Horecava rond. ‘Het klopt dat we hiermee een klein jaar geleden zijn gestart, we willen onze toegevoegde waarde en service richting onze partnerrestaurants vergroten’, aldus Peters.
Scherpe prijzen
De online horecamarktplaats van Thuisbezorgd.nl kent volgens Peters geen winstoogmerk en presenteert food- en non-foodproducten van diverse aanbieders tegen de scherpst mogelijke prijs. Denk aan deeg voor pizza’s, verpakkingen, maar ook kebab, friet en diepgevroren spareribs. Peters: ‘Wij maken de deal met de leveranciers, die vervolgens zelf de producten op ons platform aanbieden. Daar zitten wij verder niet tussen. Vervolgens kan het restaurant de producten inkopen.’
Thuisbezorgd.nl regelt daarbij samen met partner Leen Menken de distributie. ‘Dit gebeurt centraal, vanuit één dc worden de producten gecombineerd in één keer geleverd aan de restaurants. Er is geen minimale orderwaarde en de bezorging kan door middel van live-tracking en SMS berichten worden gevolgd. En vanaf volgende maand kan men zelfs een bezorgvenster kiezen.’
All-in-one delivery
Het is aan de leveranciers en groothandels, zo stelt Peters verder, om de producten op het centrale dc van Leen Menken te krijgen. Dit kan door dagelijkse aanvoer of opslag. ‘Wij streven naar all-in-one delivery en willen het onze partnerrestaurants zo makkelijk mogelijk maken. Daarom kunnen ze op onze marktplaats de producten van tientallen leveranciers en groothandels inkopen en deze worden tegen de scherpst mogelijke prijs aangeboden en ook nog eens gratis bezorgd. Wat wil je nog meer?’
Platform is groeiende
Het platform is uit de pilotfase en groeiende, in zowel aanbieders als gebruikers. Peters: ‘We bieden het gemak die men gewend is als consument. Waarom zou een restauranthouder dit gemak niet hebben en moeten voldoen aan allerlei eisen als minimale orderwaarde, bezorgkosten en vaste leverdagen.’