De Pitstop van Berto Veenvliet heeft begin april een complete metamorfose gekregen. Ook de ijssalon, voorheen een apart gedeelte in het pand, heeft nu de Restaria-look. De ondernemer runt al 19 jaar een cafetaria op deze plek in het centrum van Scherpenzeel. Hij begon als Smulwereld, stapte daarna over op Kwalitaria en ging in 2009 onder eigen vlag verder. Sinds 2010 heeft hij de ijssalon ernaast met huisgemaakt schepijs.
Tijd om te verbouwen
‘Ik was al klant van Bidfood en kwam zodoende in contact met Restaria’, zo licht Veenvliet de overstap naar de formule toe. ‘Het werd tijd om te verbouwen, dus dit was voor mij een logische stap. Daarnaast ben ik niet zo sterk in social media. Ik krijg ondersteuning, maar ik blijf eigen baas en de fee is niet heel hoog.’ Restaria-ondernemers betalen 285 euro per maand.
Meer afhaal- en bezorgbestellingen
Restaria De Pitstop heeft veertig zitplekken binnen en evenzoveel buiten. Vanwege de horecasluiting mogen deze nog niet gebruikt worden, maar de omzetderving wordt volgens Veenvliet gecompenseerd door een toename in afhaal- en bezorgbestellingen. ‘Mensen kennen mij, ik heb hier altijd gewoond. Andere zaken in Scherpenzeel, maar ook daarbuiten, zijn een paar weken dicht geweest. Dus kwamen die mensen naar mij.’
Zodra de horecasluiting voorbij is, komt er een officiële opening van Restaria De Pitstop.