Voor Nederland betekent de introductie van een nieuwe food & beverage-tak door Facilicom een zelfstandige terugkeer in de thuismarkt. Facilicom Group was in Nederland tot 2016 actief met het label Prorest.
Met het nieuwe Food&i wil de facilitaire dienstverlener niet meer van hetzelfde bieden, maar buiten de gebaande paden van de cateringmarkt treden,’ zo zegt het bedrijf in een persbericht.
De planning voorziet in een officiële lancering op de markt in het voorjaar van 2021. Food&i wordt uitgerold onder leiding van Joost Smaal.
Joost Smaal
Smaal: ‘We bouwen aan een nieuwe wereld van eten en drinken. Je ziet om je heen dat alles verandert, vooral door covid-19. Het traditionele bedrijfsrestaurant krijgt daar ook mee te maken. Het gebruik van kantoren verandert.’
‘Een F&B-partner die voor de toekomst een rol van betekenis wil spelen, moet wel buiten de gebaande paden van de markt treden. In dit concept komen individuele behoeften van gasten veel meer centraal te staan. We willen via food met impact een positieve bijdrage leveren aan zowel opdrachtgever als medewerkers’, zegt Joost Smaal. Sinds 1 september is hij gestart bij Facilicom Group als kartrekker van Food&i.
Bedrijven op het CV van Joost Smaal zijn bijvoorbeeld Sligro, Unilever (Iglo/Mora), Lekkerland, Unibake en Verwenbakker.
Facilicom en Albron
Facilicom is actief in schoonmaak, geïntegreerde facilitaire diensten, beveiliging, zorg en welzijn en food & catering. Dit laatste doet Facilicom samen met strategisch partner Albron. Facilicom was een tijdje mede-eigenaar van deze cateraar maar in april 2019 ging Albron weer zelfstandig verder.
Facilicom Group is een familiebedrijf, echt Nederlands van oorsprong. Er werken meer dan 28.000 mensen en het hoofdkantoor bevindt zich in Schiedam. Het opereert onder de merken Facilicom Solutions, Trigion, Incluzio en Gom.