Chefs samen op billboard om heropening te vieren

Chefs samen op billboard om heropening te vieren
Peter Lute, Julius Jaspers, Gijs Numan, Danny en Ferry van Houten en Michiel Deenik samen op de poster.

Vier horecabedrijven uit Amsterdam of directe omgeving staan gezamenlijk op een billboard in de stad. 'Een heropeningsstuntje om te laten weten dat we er weer zijn,' laat ondernemer Ferry van Houten weten. Hij staat er samen met zijn zoon op en met...

‘Een leuk heropeningsstuntje met collega’s,’ laat Ferry van Houten van Het Bosch weten. ‘We willen iedereen laten weten dat we weer open zijn met de woorden 'Welcome Back' en dat doen we met een billboard actie. Met dank aan JCDecaux.’

De ondernemers Peter Lute (Kruidfabriek by Lute), Julius Jaspers (geen eigen restaurants meer), Gijs Numan (Paardenburg), Michiel Deenik (VisaandeSchelde, RoastRoom en TheTraveller) en Ferry en Danny van Houten (Het Bosch) zijn allemaal weer in bedrijf.

Michiel Deenik

Om extra gasten te kunnen placeren heeft The Roast Room bijvoorbeeld een groot overdekt en verwarmd terras. Vanuit het tegenovergelegen Vis aan de Schelde gaat Deenik overigens nog wel door met het leveren van vixboxen voor thuis. Het vis restaurant is nu zeven dagen in de week geopend voor zowel lunch als diner.

Ferry van Houten

Ferry en Danny van Houten organiseren op Vaderdag (21 juni) een corona-proof editie van het event Het Bosch Waterfront Chill & Groove. ‘Het is een limited edition natuurlijk omdat iedereen moet zitten. Dat kan bij ons op het verwarmde terras. We serveren alle gasten een 8 gangen tapas menu (45 euro) en omlijsten het met lekkere drankjes en gave muziek.’

Gijs Numan

Gijs Numan laat weten dat hij zijn binnentuin heeft opgetuigd als een groot terras waar gasten ook kunnen eten. ‘Dat kan nu aan de voorzijde aan het water, maar ook achter in de binnentuin. Ook ben ik gestart met theaterdiners in onze tuinzaal. Maximaal dertig gasten binnen met een act op het podium. We zijn er dus weer!’

Peter Lute

Begin juni plaatste de Kruidfabriek van Peter Lute een filmpje op Facebook waarin ze de gasten uitleggen hoe de zaak er na de heropening uitziet.