Al jaren is The Harbour Club in Rotterdam een terras waar het bruist, knalt en waar vol gas wordt gegeven voor de gasten. Zwart en wit is de huisstijl en er is een grote variëteit aan stoelen, ‘rondjes’, robuuste hoge tafels en een in het oog springende houten bar. Daarnaast een fraaie zwarte overkapping en een enorme diversiteit aan verlichting. Kortom, een lust voor het oog en - zo lezen we verderop in het juryrapport - een terras waar medewerkers hun uiterste best doen voor hun gasten.
Waarom nu pas Terras Top 100?
Maar waarom doen ze dit jaar dan pas mee aan de Terras Top 100? ‘We hebben nieuwe decoratie op het terras, nieuwe planten en de boxen waar meerdere mensen kunnen plaatsnemen, opnieuw geverfd,’, vertelt sales- en eventsmanager Anouk van den Driest. ‘Daarom had ik er nu écht vertouwen in om ons in te schrijven.’ Haar durf wordt beloond. Want met prachtige scores van de mystery visitor, de vakjury en uiteindelijk ook de hoofdjury, schiet The Harbour Club Rotterdam de Terras Top 100 binnen.
Beleving aan tafel
De chique zaak, in een ruim honderd jaar oude villa, met uitzicht op de nabijgelegen Euromast, is in meerdere opzichten een lust voor het oog. Ze zijn er ook niet vies van een beetje show. Sterker nog, het is een belangrijk onderdeel van The Harbour Club Rotterdam, erkent manager Koen Schipper. ‘Hier is bedienen meer dan alleen maar eten aan tafel brengen. De show eromheen is belangrijk. Mensen verwachten ook wel iets van ons. We hebben hele goede producten en vragen daar een redelijke prijs voor, maar daar krijg je dan ook wel iets voor terug, waaronder die beleving.’Koen Schipper en
Jury: ‘Ongekend hoog niveau’
Dan door naar het juryrapport. ‘We kennen alle Harbour Clubs’, vertelt hoofdjurylid Arnoud Schimmel. ‘Maar het niveau van de medewerkers in Rotterdam ligt net iets hoger dan bij de rest. Toen wij op bezoek waren voor de jurering, was het zó ongelooflijk druk, maar dat merkte je op geen enkele manier aan het personeel. Wij treffen louter frisse medewerkers die het erg druk hebben, maar dat niet uitstralen. Er wordt erg goed opgelet en er is voor iedereen een vriendelijk woord. Bij de gin-tonic wordt verteld welke gin ze gebruiken en het flesje tonic wordt op het moment van serveren uitgeschonken. Dat gebeurt in hun eigen glazen, wat het geheel een luxe gevoel geeft. Écht heel erg goed.’