Jetze Jan Dijkstra is Beste manager eten en drinken in de zorg

Jetze Jan Dijkstra is Beste manager eten en drinken in de zorg
(c) Roel Dijkstra / Foto: Joep van der Pal Delft - Jetze-Jan Dijkstra - zorgmanager Reinier de Graaf Gasthuis

Jetze Jan Dijkstra manager hotelservice bij de Reinier de Graaf Groep in Delft, laat Charles Janssen (Hutten) en Patrick van Gerven (Elkerliek Ziekenhuis) achter zich

Het ziekenhuis waar hij werkzaam is, verhuisde naar een nieuwe locatie met 420 bedden. Ten behoeve van de opening ontwierp Dijkstra speciale menu’s met als thema Vermeer. Componenten, menukaarten en de presentatie werden daar op afgestemd. Vandaar ook dat de jury, bestaande uit Bas van der Graaff en Alphons Smits, hem omschrijft als creatief.

Elf vakgenoten
Dijkstra die voor deze award aangemeld werd door maar liefst elf vakgenoten, heeft 130 fte’s onder zich en is verantwoordelijk voor schoonmaak en voeding. De jury is onder de indruk van zijn organisatorische en leidinggevende capaciteiten. Daarnaast is het een pluspunt dat hij open staat voor veranderingen. ‘Hij is een verbindend element tussen afdelingen en disciplines.’

Nipte zege
De genomineerden in deze categorie werden door de jury op 25 onderdelen met cijfers beoordeeld. Daaruit kwam naar voren dat Dijkstra met een nipte voorsprong als winnaar uit de bus kwam. Hij behaalde 190 punten, terwijl Charles Janssen van hutten er 188 kreeg. Patrick van Gerven van het Elkerliek Ziekenhuis behaalde 179 punten. De winnaar scoorde  een 9 op de onderdelen functie-inhoud, gastvrijheid, verantwoordelijkheid, invloed op besluitvorming en motivatie.

Charles Janssen
Charles Janssen manager Foodcare bij Hutten, werd voor de tweede keer achtereenvolgende keer genomineerd. De jury omschrijft hem als een resultaatgerichte manager met uitstraling en oog voor collega’s. Een manager die inspireert en motiveert. ‘Belangrijk is ook dat hij de patiënt ziet als de belangrijkste persoon in het ziekenhuis.’

Patrick van Gerven
Patrick van Gerven sectormanager eten, drinken en gastvrijheid in het Elkerliek Ziekenhuis, wordt omschreven als een verbinder die de juiste mensen met elkaar in contact brengt. Zijn motto is: wat kunnen we morgen beter doen? De jury daarover: ‘Hij is voortdurend op zoek naar het antwoord op die vraag. Hij doet dat onder andere door te luisteren naar medewerkers, patiënten en bezoekers.’

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.