De keuze vloeit voort uit de strategie 'Snacken opnieuw ontdekken', die Royaan zo'n twee jaar geleden inzette.
Van Dobben en Kwekkeboom
'Met merken als Van Dobben en Kwekkeboom kiezen we heel bewust voor kwaliteit', aldus ceo Bart Bakker.
De presentatie van de vier foodservicewerelden is bedoeld om ondernemers te helpen bij hun onderneming.
Bakker: 'Onze klanten moeten hun wereld herkennen en daarbij bieden we ze oplossingen en hulp die de verkoop moeten stimuleren.'
Cafetaria
In de wereld 'cafetaria' ligt de nadruk op vers en de uitstraling die daarbij hoort. 'Aandacht voor de presentatie en minder aandacht voor pricing', legt Bakker uit.
'Veel ondernemers hebben hun borden of schermen vol staan met de producten en de prijzen. Wij denken dat de gast die prijsstelling niet het belangrijkste vindt. Ondernemers moeten zich meer richten op extra verkoop, menusuggesties bijvoorbeeld.'
Kalfsfrikandel
Royaan presenteerde tijdens de beurs de kalfsfrikandel onder de naam Van Dobben. Bakker: 'Geschikt voor de oven en de frituur. Ontwikkeld in samenwerking met meneer Van Dobben en uitvoerig getest bij Eetsalon van Dobben.'
Er is volgens de ceo zelfs belangstelling voor vanuit de tophoreca. 'Met meer dan 80 procent vlees en voorzien van een green label.'
Horeca
De wereld 'horeca' heeft oog voor zowel de man als de vrouw. De recent geïntroduceerde Parillas hebben de 'vrouwelijk touch' vanwege de aanwezigheid van groenten en worden door Royaan ook in de markt gezet als snack in combinatie met wijn.
Bier en bitterballen
Aan de andere kant van het spectrum ligt de nadruk op bier en bitterballen. Bakker: We hebben de bier en bitterballen-tray, met ruimte voor zes glazen en een snackbeker.'
'We leveren onderzetters waarop staat dat het betreffende café onze bitterballen serveert en er is een speciale bitterballenbel ontwikkeld.'
Met die bel kan de ondernemer de verkoop stimuleren. 'Hij belt tijdens de borrel zelf als eerste en geeft een rondje bitterballen weg. Vervolgens gaan gasten hetzelfde doen.'
Parillas
De parillas spelen ook een belangrijke rol in de wereld 'leisure'. 'Evenals de onlangs in de markt gezette ovensnacks met krokante korst-technologie', meldt Bakker.
'Het draait hier om gemak. Voor beide snacks is geen frituur nodig en dat maakt ze geschikt voor grote aantallen.'
Voor ondernemers die vallen onder 'on the go' heeft Royaan bekers ontwikkeld die het meenemen van een snack eenvoudiger moeten maken.
Bakker: 'De snacks worden gepresenteerd en verkocht in die beker, waardoor de automobilist ze eenvoudig onderweg kan consumeren.'
Daarnaast gelooft de producent in de kracht van het saucijzenbroodje, dat daarom eveneens een hoofdrol speelt.