De campagne bevat een tv-commercial waarin freestylers, skaters, 3d-kunstenaars en freerunners een wereld vol power en fun neerzetten op bijzondere locaties zoals het dak van het Tischinski-theater en Magna Plaza. Naast de commercial maken een website (iloveras.nl, Facebookpagina, megaprojecties op gebouwen in grote steden, printcampagne en guerrilla-marketing onderdeel uit van de campagne.
Hoewel de commercial primair is bedoeld om de naamsbekendheid en verkoop in retail te ondersteunen profiteren cafetaria's ook, zei marketingmanager Dick Van der Aart in de vorige Snackkoerier. 'De twee verkoopkanalen versterken elkaar. Door een grotere naamsbekendheid bij de consument neemt de vraag toen, ook in de cafetaria.'
Om de verkoop in de cafetaria te bevorderen is een speciale app ontwikkeld. Daarmee kan de consument makkelijker cafetaria's vinden die Ras serveren.
Cafetariahouders die met Ras willen beginnen kunnen eerst een aantal maanden proefdraaien. 'We ondersteunen ze daarbij met uitleg, service en een speciaal promotiepakket', aldus Van der Aart eerder.