Royaan kiest met de nieuwe strategie voor top-kwaliteit, smaak, zorg en aandacht in plaats van schaalvergroting. Onder de sterke en voor de consument herkenbare merknamen Van Dobben en Kwekkeboom zullen nieuwe producten in de markt worden gezet. De delicatessen-traditie van deze merken zal het fundament worden onder de toekomstige ontwikkeling van het hele productassortiment, meldt een persbericht. De fabrikant komt zo tegemoet aan de groter wordende groep kritische consumenten die smaakvolle en eerlijke voedingsproducten verlangt.
Naast een hoofdrol voor de twee merkiconen Kwekkeboom en Van Dobben zal Royaan via co-creatie met klanten hoogwaardige producten ontwikkelen en produceren die beantwoorden aan diezelfde consumentenvraag.
‘Met onze nieuwe strategie gaan we heel bewust voor de bovenkant van de snackmarkt’, aldus Bart Bakker, ceo van Royaan Groep. ‘Er is een markt voor smaakvolle en eerlijke producten waar de consument voor wil betalen. Onze merken passen daar naadloos in met smaakvolle kwaliteitsproducten die voldoen aan de verwachtingen van een steeds groter wordende groep consumenten. Dat segment willen we laten groeien door samen met grossiers en klant-eindverbruikers (horeca, cafetaria, snackbars) in zowel de Out-of-Home markt als in de retail de premium snackmarkt verder te ontwikkelen.’
Royaan zal begin 2013 een eigen Smaakkeuken openen, waar samen met klanten en leveranciers de ideale 'snackbeleving' wordt gedefinieerd en producten in een co-creatie proces worden gemaakt. ‘Denk aan heerlijke en gezonde productconcepten op basis van soja, granen, groenten of kaas. Onze klanten kunnen op deze wijze veel beter dan nu inspelen op consumenten die bewust en gezond willen leven en in samenwerking met ons hun eigen assortiment aanpassen.’