Het is de tweede keer dat deze zomercampagne plaats vindt. Vorig jaar bundelden de drie partijen de krachten om verantwoorde alcoholconsumptie te stimuleren.
'Blèf Jezelluf' is een zomercampagne waarbij jongeren met leeftijdsgenoten in gesprek gaan over hun alcoholgebruik aan de hand van een kaartenspel. Op de zeven kaarten staan types afgebeeld met stereotiep gedrag dat voor kan komen tijdens het nuttigen van te veel alcohol. Zij vragen de jongeren of zij zichzelf of hun vrienden herkennen in bijvoorbeeld de slaapkop, de vechtjas of de uitslover. In korte groepsgesprekken proberen ze elkaar bewust te laten worden van wat verantwoord alcoholgebruik is.
De campagne is tussen juni en september op tal van momenten en plekken terug te zien in de stad: tijdens het WK hockey, 's avonds op het strand, in de Haagse horeca, bij sportverenigingen, op de Oh, Oh Intro voor nieuwe Haagse studenten en tijdens Museumnacht Den Haag.
In 2012 heeft de GGD contact gelegd met Heineken Nederland om te bekijken hoe de preventieve aanpak gericht op verantwoorde alcoholconsumptie versterkt kan worden. Met de campagne willen de deelnemende partijen benadrukken dat iedere vorm van onverantwoorde alcoholconsumptie onwenselijk is.