Tijdens de eerste Horecava business talkshow sprak hoofdredacteur Hans Steenbergen van Misset Horeca met vertegenwoordigers van onder meer nieuwe hotelmerken Qbic, CitizenM en, al wat langer in de lucht, Easyhotel. In de compacte en bomvolle lounge (‘hoezo klein, hier maken ze van easyhotel met gemak vier kamers van’) mochten de heren ceo’s hun merken de hemel in prijzen.
Modern citizen
Een zo goed en vernieuwend mogelijk product tegen een zo laag mogelijke prijs, dat is de gemene deler van de nieuwe merken. Ceo Michael Levie van CitizenM ziet een gouden toekomst voor zijn hotels. De eerste vestiging voor de modern citizen of the world is in aanbouw op Schiphol, de tweede verrijst in Amsterdam zuid-oost. In de roll-out van CitizenM denkt Levie voorlopig aan 20 hotels in verschillende Europese hoofdsteden.
Ontbijt
De strakke kamers en de snacks uit een automaat oogstten aanvankelijk veel scepsis, maar winnen meer en meer vertrouwen. Mensen moesten ook wennen aan de benadering van de low cost vliegmaatschappijen (waar eten en drinken moeten worden gekocht) maar dat is inmiddels volledig ingeburgerd, benadrukte Levie.
Gastvrijheid?
Een enkeling hekelde het gebrek aan echte hospitality in de lowbudget hotels. Thomas Kascha van AQ Services (tijdens het debat in de rol van sidekick naast gespreksleider Hans Steenbergen): ‘Ik zie heel veel lcd-schermen voorbij komen, maar ik mis iemand die de deur open doet voor meneer Kascha’.
Bekijk hier een fotoreportage: