Vliegende start Qbic in WTC Amsterdam

Vliegende start Qbic in WTC Amsterdam

Qbic, het nieuwe hotelconcept in ons land, heeft in de eerste volledige maand (juli) een bezetting behaald van 96 procent. Augustus is zelfs volledig ...

De doelstelling van Qbic is om dit jaar een gemiddelde bezetting van 80 procent te behalen voor de het hotel in het WTC-gebouw in Amsterdam. De eerste resultaten zitten daar ver boven.

Rinkens schrijft de vliegende start toe aan een nieuwe vorm van distributie en marketing. ‘Het blijkt dat 40 procent van de internetboekingen rechtstreeks van onze eigen site komen. Bij andere hotels ligt dat percentage beduidend lager. We zetten sterk in op goede zoekmachine-optimalisatie. Daarnaast werken we met variabele prijzen waarbij we vroegboekers belonen.’.

De doelgroep van het sinds begin juli officieel draaiende hotelconcept is gemêleerd. ‘De helft van de gasten zijn bezoekers van het WTC. De andere helft is leisure. Het zijn veel jonge gasten, maar geen backpackers’, aldus Rinkens die de leisure gaste ’filtert’ omdat ze alleen met creditkaart kunnen betalen.

Uit een klein eigen onderzoek van Qbic blijkt dat 89 procent van de gasten bij binnenkomst zelf in de computer incheckt, zonder personeel te raadplegen. Slechts 11 procent vroeg om hulp.

Qbic is een concept gebaseerd op compacte, trendy kamers voorzien van alle gemakken. Een unit, bestaand uit een bed, sanitair en communicatie- en entertainmentfaciliteiten, vorm het middelpunt van een ruimte. De units van Qbic worden kant-en-klaar aangeleverd uit China.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.