grow Recruitment
Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca
Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.
Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.
Cash geld maakt comeback in horeca. Steeds meer horecazaken stoppen met pin-only. Dat constateert Brink's, dé specialist in geldbeheer en betaaloplossingen.
Fooi geven is de laatste tijd een bijzonder hot topic. Met name de automatische fooioptie op pinterminals liet de gemoederen hoog oplopen. Horecaondernemers die met het kassasysteem van Lightspeed werken, krijgen namelijk de keuze om die functie via hun pinterminals te activeren - of niet. Emine Youssef, Regional Director bij Lightspeed geeft een pleidooi voor (het reanimeren) van fooi.
Contant, pinpas, creditcard, smartphone, QR code: het aantal manieren van betalen is de laatste jaren enorm toegenomen. Gasten kunnen echter niet altijd afrekenen zoals ze willen omdat het voor ondernemers lastig is om al die betaalstromen te managen. Brink's zegt daar met BLUbeem dé oplossing voor te hebben. 'Makkelijker kan niet.'
De zomer betekent voor horecaondernemers met een terras extra drukte. Met het personeelstekort is dit echter lastig te managen. Digitale tools bieden de oplossing.
Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken. Ze twee bieden de horeca voortaan contactloos bestellen via de QR-code aan, gecombineerd met een betaling via Tikkie.