Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca

Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca

Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.

René Bogaart in Chez Lou Lou
Foto-credits: Fred Libochant Fotografie

Cash maakt comeback in horeca: 'Als het veilig kan, moet je het gelijk doen'

Cash geld maakt comeback in horeca. Steeds meer horecazaken stoppen met pin-only. Dat constateert Brink's, dé specialist in geldbeheer en betaaloplossingen.

Een positief pleidooi voor (het reanimeren van) fooi

Een positief pleidooi voor (het reanimeren van) fooi

Fooi geven is de laatste tijd een bijzonder hot topic. Met name de automatische fooioptie op pinterminals liet de gemoederen hoog oplopen. Horecaondernemers die met het kassasysteem van Lightspeed werken, krijgen namelijk de keuze om die functie via hun pinterminals te activeren - of niet. Emine Youssef, Regional Director bij Lightspeed geeft een pleidooi voor (het reanimeren) van fooi.

Bas Rodenberg, algemeen directeur Brink’s: 'Je wilt vooral bezig zijn met je gasten, niet met al die betaalmethoden.'

Horeca accepteert met Brink's alle betaal­vormen: 'Dit is echt uniek'

Contant, pinpas, creditcard, smartphone, QR code: het aantal manieren van betalen is de laatste jaren enorm toegenomen. Gasten kunnen echter niet altijd afrekenen zoals ze willen omdat het voor ondernemers lastig is om al die betaalstromen te managen. Brink's zegt daar met BLUbeem dé oplossing voor te hebben. 'Makkelijker kan niet.'

De voordelen van digitale tools tijdens de zomerdrukte

De voordelen van digitale tools tijdens de zomerdrukte

De zomer betekent voor horecaondernemers met een terras extra drukte. Met het personeelstekort is dit echter lastig te managen. Digitale tools bieden de oplossing.

Vapiano (op de foto locatie Utrecht) is een van de klanten van Butlaroo.

Butlaroo (QR-code bestellen) en Tikkie gaan samenwerken

Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken. Ze twee bieden de horeca voortaan contactloos bestellen via de QR-code aan, gecombineerd met een betaling via Tikkie.