De organisatie toonde zich zondag zeer tevreden over het verloop van het theaterfestival. De Uitmarkt trekt een steeds breder publiek. Veel jongeren op de vrijdagavond en zaterdag, complete families op zondag. Ouderen lijken vooral aangesproken door de programma's in de theaters aan het Leidseplein en in het Concertgebouw.
De Uitmarkt heeft ruim baan gegeven aan jong talent. Beginnende kamermuziekensembles hadden het Concertgebouw tot hun beschikking en op een van de grote podia was ruimte voor zangeres en pianiste Myriam Gaasbeek ingeruimd. Voor publiek en artiest waren deze wederzijdse kennismakingen een succes. De Uitmarkt Junior in en rond Jeugdtheater de Krakeling trok veel kinderen, maar ook minder toegankelijke kunstvormen als videokunst kunnen op de Uitmarkt op warme belangstelling rekenen.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de belangstelling zich doorzet in een bezoek aan de theaters het komende seizoen. Volgens de organisatie was het bij de kaartverkoop van het Uitburo nog nooit zo druk. Staatssecretaris M. van der Laan (Cultuur) lanceerde zondag de landelijke versie van het Uitburo. Via Uitburo.nl is culturele informatie uit heel Nederland beschikbaar.
Wat de organisatie van de Uitmarkt een beetje tegenviel, was de belangstelling van de televisie voor het festival. Alleen de opening was vrijdagavond live te zien en dat terwijl veel programma-onderdelen zich leenden voor mooie televisie. De Uitmarktorganisatie meent dat de publieke omroep de taak heeft om cultuur te verspreiden en hoopt in de toekomst op meer aandacht van de televisie.