beeld: Shutterstock

Koffie en thee na kraanwater meest gedronken dranken in Nederland

De meest gedronken warme dranken van Nederland zijn koffie en thee. Bijna 80 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder drinkt minimaal één kop koffie in de week, voor thee is dit 70 procent.

Kiona Malinka (links) en Liesbeth Sleijster (rechts) proeven thee - foto: Roel Dijkstra

Kiona Malinka belooft horeca: 'Eerlijke thee die je niet kunt verknoeien'

Thee die je niet kunt verpesten. In een zakje, maar onversneden. En waar de boer nog een eerlijke prijs voor krijgt ook. Theesommelier Kiona Malinka denkt hiermee in een groeiende vraag vanuit de horeca te voorzien.

Kiona Malinka aan het werk

Kiona Malinka adviseert: 'Zet zelfgemaakte ijsthee op de kaart'

De nieuwe dranktrend op het terras in 2024 is homemade. Met zelfgemaakte ijsthee kun je als horecaondernemer snel een echte topper op de kaart zetten. Maar welke thee is lekker, onderscheidend en eenvoudig te bereiden? En - niet onbelangrijk - valt er wat aan te verdienen?

6 tips - zo onderscheid je je met thee

6 tips - zo onderscheid je je met thee

Onderscheidende thee is belangrijk voor iedere horecagelegenheid. Gasten verwachten immers een unieke beleving als ze uit zijn. Bradley's speelt daarop in door haar kwaliteitsthee exclusief aan de horeca te leveren. Elke range heeft zijn eigen aantrekkelijk vormgegeven verpakking, die voor een unieke presentatie zorgt. Dat stimuleert gasten om vaker thee te bestellen. Heel belangrijk, want thee is dan ook één van de grootste margemakers in de horeca.

Koffie en thee geven extra dimensie aan cocktails

Koffie en thee geven extra dimensie aan cocktails

In veel cocktails is koffie een welkome toevoeging. Datzelfde geldt voor thee. Door thee te gebruiken, worden de andere ingrediënten in de cocktail intenser van smaak.

Theepresentaties voor de horeca: Van luxe tot gimmick

Theepresentaties voor de horeca: Van luxe tot gimmick

Thee voor de horeca kent eindeloos veel smaken, variaties en opties om het uit te serveren. Misset Horeca riep ondernemers op om hun favoriete thee en theepresentaties te delen. Wat dacht je van thee uit de vrouwengevangenis of thee die van kleur verandert.