Als horecaondernemer heb je een onregelmatig schema, dus flexibiliteit is belangrijk. Met ruime openingstijden van 07:00 tot 22:00 is er altijd een moment om inkopen te doen. Daarnaast is er ook altijd een accountmanager die met je meedenkt en adviseert.

‘Het voorjaar is hét moment om onze kaart tegen het licht te houden’, vertelt Levi van Grand Café Nieuw Bruin. ‘Daarin kunnen wij goed sparren met de accountmanager, die meteen weet wat belangrijk is voor ons bedrijf.’ Of het nu gaat om nieuwe gerechten of populaire seizoensdrankjes, bij Makro ben je zo klaar voor een succesvolle lentedag.
Scherpe marges

De horeca draait op scherpe marges, dus inkopen tegen de beste prijs is cruciaal. Bulkvoordeel en regelmatige promoties helpen om kosten laag te houden. Martin van de Gulle Gaper beaamt dit: ‘Prijskwaliteitverhouding. Waar liggen de kansen? Hoe kunnen we het beste inkopen? Het is echt samenwerken. Dankzij een breed assortiment is er altijd een voordelige inkoopmogelijkheid.’
Inkopen met vakkundig advies
Makkelijk en efficiënt inkopen doen is cruciaal voor horecaondernemers. Bij Makro profiteer je van een aparte horeca-ingang, speciale parkeerplekken en vakkundig advies. ‘We hebben nauw contact met Makro’, zegt Sandro van Steakhouse Carnal. ‘Als er een productwissel is of iets nieuws op de markt komt, horen we dat direct. Dat maakt het samenwerken heel prettig.’

Irene, wijnspecialist bij Makro vult aan: ‘Horecaondernemers komen bij ons langs met een voorstel. Ze vertellen wat ze zouden willen hebben op de kaart en dan laten we al onze exclusieve wijnen zien. Samen vinden we welke wijn het beste past.’
Dit artikel is gesponsord door Makro.