Verrassingsdiner - voorheen SupriSeat - geeft twee uur voorafgaand aan de reservering de naam en de locatie van het restaurant door. Gasten geven bij reserveren wel voorkeuren, hun stad en dieetwensen aan. 'Wij richten ons niet op kortingsgasten, maar op beleving-zoekers,' aldus oprichter Cindy Groenestein. Restaurants betalen geen opstartkosten, abonnementskosten of een vast bedrag per gereserveerd couvert.
Hoe werkt het dan?
De gast boekt een diner - casual €28 pp van minimaal twee gangen of premium €45 pp en minimaal drie gangen - via Verrassingsdiner en wordt gematcht aan een restaurant. Eenmaal in het restaurant aangekomen, biedt het restaurant de gasten een Verrassingsdiner-arrangement. Dit bespreek je eenmalig bij de start van de samenwerking. De drankjes en extra bijbestellingen zoals desserts worden door de gast direct na het diner afgerekend in het restaurant. Verrassingsdiner betaalt na het diner een vast bedrag uit voor het afgesproken arrangement middels een automatische uitbetaling.
Het concept is opnieuw van start gegaan op 1 oktober, met een nieuwe naam, vernieuwde database met restaurants en uitbreiding naar twee extra steden. Voorheen werd ook een abonnement aangeboden waarbij de gast elke maand één keer uit eten ging, maar deze optie is geschrapt.
Restaurants zelf testen
‘Genieten is het belangrijkste doel van de ervaring en daarom is het mogelijk bij reservering een aantal voorkeuren door te geven. ’Een unieke manier voor gasten om lokale restaurants te leren kennen en ondernemers aan hen voor te stellen,’ aldus oprichtster Cindy Groenestein.
Zowel casual als luxe restaurants doen mee aan het concept van Verrassingsdiner. Eenmaal aangekomen krijgt de gast minimaal twee of drie gangen voorgeschoteld, vaak bestaande uit meerdere gerechten.
Per mail wijzen de experts van Verrassingsdiner, die alle deelnemende restaurants zelf hebben getest, favoriete extra’s van de kaart aan. Tot slot verschijnen ook tips over de buurt waarin het restaurant zich bevindt.
Cindy Groenestein heeft meer dan 10 jaar ervaring op operationeel gebied in de horeca. Haar passie om personeel te trainen op het verlenen van ultieme gastvrijheid, heeft zij omgezet naar een eigen verrassingsplatform. 'Ik wil zoveel mogelijk gepassioneerde gasten en horecaondernemers bij elkaar brengen', aldus Groenestein.