Met deze benoeming is de Nederlandse Makro-directie nu compleet en kan de groothandel haar nieuwe strategie voor de komende jaren uitrollen. Kern van deze strategie vormt het zo optimaal mogelijk inspelen op individuele behoeften van klanten door eigen ondernemerschap van alle Makro-medewerkers.
Hartong: ‘Ik heb erg veel zin in deze nieuwe uitdaging, temeer omdat ik binnen het moederbedrijf METRO Cash & Carry zeer ruime ervaring heb opgedaan met verschillende disciplines in verschillende landen, het meest recent bij Makro in Polen’.
De Makro-directie in Nederland bestaat nu uit:
- Jean-Pierre Bienfait (NL), Algemeen Directeur
- Xavier Thiry (BE), Customer Management Director
- Martin Richrath (DU), Finance Director
- Frans Hartong (NL), Operations Director
- Henk Langeveld (NL), Human Resources Director
- Herman Tinga (NL), Non-Food Director
- Maarten van Hamburg (NL), Food Director
Makro Nederland heeft in Nederland zeventien groothandelvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-food-assortiment van meer dan vijftigduizend artikelen onder een dak. Makro biedt werk aan meer dan 5400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International.