Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca

Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca

Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.

Dit beeld is gegenereerd met behulp van AI.

Hoe ga je om met agressie in de horeca? 'Cruciaal om de juiste signalen tijdig op te merken'

Voor de serie 'Hoe ga je om met..' van Misset Horeca deelt Martijn Wildeboer van Platform Veilig Ondernemen (PVO) zijn inzichten hoe horecaondernemers agressie kunnen herkennen, voorkomen en aanpakken.

(c) Roel Dijkstra / Foto: Joep van der Pal

Restaurant Gare du Nord stopt na ernstige overlast van buurtgenoten

Veganistisch restaurant Gare du Nord in Rotterdam-Noord sluit noodgedwongen de deuren. Kortgezegd is de eigenaar het ondernemen onmogelijk gemaakt door overlast van de buurt. De veiligheid van gasten en medewerkers kan niet langer worden gegarandeerd.

Hendrik Karabagias: ‘Veel consumenten hebben wel kunnen sparen.’

Susteam moet einde maken aan overlast rond Zwolse horeca

Horecaondernemer Hendrik Karabagias van Las Rosas in Zwolle pleit voor de komst van een susteam. Een groep particuliere beveiligers die op drukke dagen mogelijke onrust en agressie in de kiem smoort.

Politie in gesprek met horecaportiers in Utrecht (ter illustratie, afgebeelde portiers worden niet verdacht van fraude). Foto: Herbert Wiggerman

Horecaban moet uitkomst bieden tegen notoire overlastgevers

Bloedirritant en weinig tegen te doen: notoire overlastgevers in de horeca. Een paardenmiddel is de collectieve horecaontzegging (CHO). Met de horecaban kunnen horecazaken in een gemeente gezamenlijk een persoon weigeren die bekend staat als overlastgever. Dat gebeurt nu noodgedwongen ook in Hellendoorn en Nijverdal.

Als ze meer dan zeepjes stelen: zo gaan hotelhackers te werk en dit kun je ertegen doen

Als ze meer dan zeepjes stelen: zo gaan hotelhackers te werk en dit kun je ertegen doen

Het aantal hacks waarbij zogeheten 'social engineering' wordt gebruikt om informatie los te peuteren, is de laatste jaren geëxplodeerd, zien cyber security experts. Ook de recente hack bij Booking.com valt hieronder. Sterker, deze hack was onderdeel van een grotere campagne, die zich specifiek richt op de hotellerie. Hoe gaat zo'n aanval in zijn werk en wat kun je er als hotelier tegen doen?