grow Recruitment
Betaalexpert Brink's weet waarom cash king is én blijft in de horeca
Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.
Cash is king. Dat blijkt wel uit de behoefte van horecaondernemers én gasten om met contant geld te kunnen betalen in de horeca.
Voor de serie 'Hoe ga je om met..' van Misset Horeca deelt Martijn Wildeboer van Platform Veilig Ondernemen (PVO) zijn inzichten hoe horecaondernemers agressie kunnen herkennen, voorkomen en aanpakken.
Veganistisch restaurant Gare du Nord in Rotterdam-Noord sluit noodgedwongen de deuren. Kortgezegd is de eigenaar het ondernemen onmogelijk gemaakt door overlast van de buurt. De veiligheid van gasten en medewerkers kan niet langer worden gegarandeerd.
Horecaondernemer Hendrik Karabagias van Las Rosas in Zwolle pleit voor de komst van een susteam. Een groep particuliere beveiligers die op drukke dagen mogelijke onrust en agressie in de kiem smoort.
Bloedirritant en weinig tegen te doen: notoire overlastgevers in de horeca. Een paardenmiddel is de collectieve horecaontzegging (CHO). Met de horecaban kunnen horecazaken in een gemeente gezamenlijk een persoon weigeren die bekend staat als overlastgever. Dat gebeurt nu noodgedwongen ook in Hellendoorn en Nijverdal.
Het aantal hacks waarbij zogeheten 'social engineering' wordt gebruikt om informatie los te peuteren, is de laatste jaren geëxplodeerd, zien cyber security experts. Ook de recente hack bij Booking.com valt hieronder. Sterker, deze hack was onderdeel van een grotere campagne, die zich specifiek richt op de hotellerie. Hoe gaat zo'n aanval in zijn werk en wat kun je er als hotelier tegen doen?