Deze vijf hotelteams strijden om finaleplek Dutch Hotel Award 2024 

Deze vijf hotelteams strijden om finaleplek Dutch Hotel Award 2024 
Tijdens het finalebezoek van de hoofdjury halen de finalisten alles uit de kast.

Na grondig juryberaad heeft de jury van de Dutch Hotel Award vijf halvefinalisten gekozen uit de tien overgebleven kandidaten. Deze hotelteams presenteren zich aan de jury met een powerpitch op 16 mei in de Heineken Experience.

Zoals altijd brengt de jury het aantal van 10 genomineerden terug tot 5 namen voor de halve finale. Na weging van de inzendingen van die tien heeft de jury deze vijf hotels aangewezen als halvefinalisten van de Dutch Hotel Award 2024 (in alfabetische volgorde): 

  • Conscious Hotel Westerpark - Amsterdam
  • De Nederlanden - Vreeland
  • Flonk Hotels - Groningen
  • Kasteel Kerckebosch - Zeist
  • Motto by Hilton - Rotterdam Blaak

Quotes uit het juryrapport

Over Het Conscious Hotel Westerpark: 'Een authentiek fris geluid vanuit een bruisend team dat hun doelgroep op natuurlijke wijze het onderscheidende concept benadrukt via slimme techniek.'

Over De Nederlanden: 'Ongekende passie voor het verwennen van de gast kan hand in hand gaan met goede systemen.'

Over Flonk Hotels: 'Middle of the road speciaal gemaakt door een jong team van professionals.'
Over Kasteel Kerckebosch: 'Verrassend sterke en originele benadering van tech vs touch: welhaast yin vs yang'

Over Motto by Hilton: 'De Rotterdamse mentaliteit op charmante wijze verpakt in een melange van hospitality & tech.'

High tech, high touch 

De managementteams van deze vijf hotels presenteren zich op 16 mei in de Heineken Experience aan de jury. Daarbij krijgt elk team precies 15 minuten om met een powerpitch die jury te overtuigen dat zij een plek in de finale verdienen. De jury let daarbij op originaliteit en op de invulling van het thema van de Dutch Hotel Award 2024:  High tech, high touch.

Hoe creëert een hotel de perfecte mix van technologie en persoonlijke aandacht voor gasten? Kiest een hotel juist heel bewust voor de inzet van moderne technologie om de guest journey zo efficiënt mogelijk te laten verlopen? Of wordt technologie slechts minimaal ingezet, en ligt de focus bij menselijk contact en persoonlijke gastvrijheid?

Finalisten 

De dag na de halve finale, vrijdag 17 mei, worden de drie finalisten bekendgemaakt. Zij krijgen op 6 juni elk precies 2 uur bezoek van de jury. Tijdens dat bezoek heeft het managementteam nog éénmaal de kans de jury te overtuigen waarom zij de Dutch Hotel Award 2024 moeten winnen. Ook presenteert het team de resultaten van de finaleopdracht, die ze bij het bekendmaken van de finalisten ontvangen.

Het managementteam dat bij dat finalebezoek de meeste indruk maakt, de finaleopdracht op de beste of meest originele manier invult én laat zien dat het thema High tech, high touch het hotel op het lijf is geschreven, wint de 19e editie van de Dutch Hotel Award.  

Publieksprijs Dutch Hotel Award  

De Dutch Hotel Award heeft ook een Publieksprijs. Tot en met 5 juni kan op alle tien genomineerde hotels worden gestemd. Het hotel met de meeste stemmen krijgt bij de uitreiking van de Dutch Hotel Award 2024 de Publieksprijs overhandigd.

Stem hieronder op jouw favoriet voor de Publieksprijs:

De Dutch Hotel Award (DHA) is een initiatief van Trust Hospitality en vormt een jaarlijkse wedstrijd voor hotelmanagementteams. DHA heeft tot doel de creativiteit en het professionalisme in de hotellerie te vergroten. De wedstrijd wordt mogelijk gemaakt door ING, Heineken, Hotelschool The Hague en Misset Horeca.

De jury bestaat uit (v.l.n.r.) Regine von Stieglitz van Hotelschool The Hague, juryvoorzitter Bas Tolmeijer, initiatiefnemer Francesco Monaco, sector banker leisure Sjuk Akkerman van ING, hoofdredacteur van Misset Horeca Marjon Prummel, Bart Meinen van Heineken en Sander Allegro.

Bekijk deze collectie

Gastbenadering

Ontdek de essentie van gastvrijheid en bijverkoop in de horeca met deze nieuwe collectie. Van gastvrijheidslessen tot effectieve klachtenafhandelingstechnieken, wij bieden waardevolle inzichten voor het creëren van positieve ervaringen. Leer hoe medewerkers een blijvende indruk kunnen achterlaten en ontdek strategieën om bijverkoop te stimuleren.