Eigenaar Niels van Stek deed er alles aan de prijs te winnen door de 30.000 studenten aan te sporen op hem te stemmen. 'Veel mensen komen echt elke dag. Soms zelfs wel drie, vier keer per dag.' Dat bleek een ideale basis om stemmen te verzamelen.
iPad op houder
Vanaf het moment dat er gestemd kon worden, monteerde hij een iPad op een houder met daarop de Facebookpagina van de Koffie Top 100. Verder verspreidde hij flyers en hing posters op. ´Toen we ons inschreven voor de Koffie Top 100 heb ik echt besloten vol te gaan voor de Publieksprijs. Op de juryprijs was ik niet gefocust al zou het mooi meegenomen zijn als we daar ook ver komen.'
Van Stek vindt dat je maar één ding goed doen. 'Ik hecht ook meer waarde aan de Publieksprijs. De koffies die we maken, maken we niet voor onszelf, maar voor de gasten. Als zij dat waarderen is dat natuurlijk erg mooi.´ Om de winst te vieren, denkt de Doppio-uitbater erover een cappuccino-dag voor gasten te organiseren.
Tweede keer
De prijs is een mooie opsteker voor eigenaar Niels van Stek die zijn zaak bij de Amsterdamse Vrije Universiteit pas een jaar geleden opende. Twee jaar nadat Doppio in Hilversum de Publieksprijs van de Koffie Top 100 won, gaat er weer een Doppio met de hoogste eer strijken.
L'Europe en Semmelink
De nummer twee is Croissanterie L'Europe in Stadskanaal en op drie staat Semmelink Koffie en Thee uit Lochem. Dit laatste bedrijf staat op de vierde plaats in de Koffie Top 100. Croissanterie L'Europe wist niet door te dringen tot de beste 100 koffiezaken van Nederland volgens de vakjury.