Pim van Beurden dingt in het najaar van 2019 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland. Met deze prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert initiatiefnemer KHN innovatie.
Michiel van der Eerde van Restaurant C en Baut in Amsterdam is de Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017.
Rini Boertjes, voorzitter van KHN Midden- en West-Brabant: ‘Pim van Beurden is echt een markante ondernemer. Hij ademt vernieuwing, weet personeel aan zich te binden en is enorm maatschappelijk betrokken. In zijn twee horecabedrijven is gastvrijheid dé onderscheidende factor. Pim van Beurden is dan ook constant bezig om te investeren in zijn medewerkers. Hij is altijd in beweging, kijkt vooruit en speelt in op ontwikkelingen die op hem afkomen. En in deze tijd misschien wel het belangrijkste: Van Beurden zet in op goed werkgeverschap en koestert zijn medewerkers als het kloppend hart van de zaak.’
Pim van Beurden
Van Beurden is creatief en zit vol met ideeën. Naast grand café De Zwaan opende hij onlangs (samen met zijn zus Danique) een tweede bedrijf: Herberg den Hemel. Daar heeft hij een eigen lesruimte om zelf personeel op te leiden.
Daarnaast heeft hij samen met collega-bedrijven in Hilvarenbeek en stakeholders het project Puberbrein opgezet. Met dit project informeert de horeca in Hilvarenbeek ouders van pubers over het werken in de horeca en hoe een bijbaantje in onze branche bijdraagt aan de sociale vaardigheden die de jongeren de rest van hun leven kunnen gebruiken.
Rini Boertjes: ‘Pim is in onze ogen echt een vakman met een ondernemende geest en een hoofd vol ideeën. We feliciteren hem van harte met deze prijs en wensen hem veel succes in de landelijke finale in het najaar van 2019.’
Meest Markante Horecaondernemers
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.