Zo voer je een verzuimgesprek met een medewerker die vaak ziek is
Als er sprake is van een hoog ziekteverzuim bij een horecamedewerker, dan is het tijd voor een gesprek.
Op deze pagina vind je verzamelingen van artikelen over de bediening. Met tipverhalen, best practices of uitleg krijg je antwoord op vragen over dit onderwerp. Van gastbenadering tot het samenwerken binnen het team, digitalisering en hygiëne. Direct hieronder vind je een uitgelichte selectie door de redactie.
Als er sprake is van een hoog ziekteverzuim bij een horecamedewerker, dan is het tijd voor een gesprek.
Op 4 november 2024 werd bekendgemaakt wie van de 10 finalisten zich de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland mag noemen. Tot winnaar werd uitgeroepen Pieter Jan Kruithof van De Groene Lantaarn**.
Uit de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector blijkt dat het aantal mensen dat werkzaam is in de horeca een recordhoogte heeft bereikt.
Als er sprake is van een hoog ziekteverzuim bij een horecamedewerker, dan is het tijd voor een gesprek.
Hoe voer je een beoordelings- of functioneringsgesprek met je medewerkers?
Er zijn veel wijnopleidingen en nog meer opleidingsinstituten je ziet haast door de bossen de boom niet meer. Van SDEN tot SVH, Peter Klosse of WSET, die opleidingen voor elk niveau bieden tot de recent geaccrediteerde HBO opleiding van Wineflight. Welke is nu geschikt voor jouw niveau en wensen. Een overzicht van wijnopleidingen.
Het check-in gesprek is een belangrijk onderdeel van het opbouwen van een goede werkrelatie met je medewerkers en het draagt bij aan een positieve werkomgeving. Met deze 25 vragen voer je een goed check-in gesprek.
Nu de stoelen en tafels de stalling ingaan, wat tips voor het schoonmaken en onderhouden van je terrasmeubilair.
Nu het nog altijd lastig is om voldoende gekwalificeerd personeel te vinden, verschuiven sommige ondernemers de focus naar zelf opleiden.
Door je koffieapparatuur regelmatig en op de juiste wijze schoon te maken, voorkom je hygiëneproblemen en een vervelende bijsmaak aan je koffie.
Een goede hygiëne is een van de basisvoorwaarden van een horecabedrijf. Hygiëne moet altijd op orde zijn. Er is een Hygiënecode die van kracht is. Hoe zit het met het spoelen van glazen?
Steeds meer ondernemers willen voorkomen dat mensen weggaan en laten ze participeren in het bedrijf. Dat kan met een relatief simpele winstdeling, maar ook door het geven van aandelen en mede-eigenaarschap. Er zitten wel haken en ogen aan.
Een grote uitdaging in de horeca is zorgen voor voldoende medewerkers. Ondernemers zouden vaker een beroep op een 'vergeten' doelgroep kunnen doen, stelt directeur Mark van der Stok van ZilverWerkt. 'Ouderen zijn superloyaal.'
Medewerkers werven of behouden voor het zomerseizoen. Als horecaondernemer in Den Haag weet Patrick van Aller, eigenaar van Gastropub Van Kinsbergen, Bar Bea en L'Amour Toujours, hoe uitdagend dat kan zijn. In de stad achter de duinen is de concurrentie van strandpaviljoens moordend.
Als kennis macht is, wat zou je dan doen met een 360° gastprofiel? Die vraag stond centraal tijdens een hospitality-event georganiseerd door de bedrijven Mews, Afas, YourBI en Eijsink. De middag, met als thema Hotel van de Toekomst, maakte duidelijk dat hotels, door slim gebruik te maken van automatisering en data-analyse, een meer gepersonaliseerde gastervaring kunnen bieden.