Klanten van Domino's kunnen een SMS sturen naar '3669' met hierin de tekst 'pizza' of de pizza-emoji. Binnen 30 seconde wordt de bestelling die eerder online is geregistreerd als favoriet, doorgevoerd en gaan medewerkers in de winkel aan de slag om de bestelling te maken en af te leveren. 'In Nederland is Domino's het eerste (bezorg)restaurant dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt', aldus de initiatiefnemers.
Ook zonder smartphone pizza bestellen
Volgens ceo André ten Wolde wordt gebruiksvriendelijkheid en gemak voor de klant steeds belangrijker en daar is het bestellen per sms een heel goed voorbeeld van. 'We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms, omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen.'
Domino's is ook bezig met een zelf rijdende bezorgrobot, zo meldde de pizzaketen recent. Pizzeriaketen Domino’s in Australië gebruikt ook satellieten om zijn klanten te volgen. Wanneer klanten de winkel naderen, kan Domino’s tot het laatste moment wachten om de pizza’s in de oven te schuiven. Om zo de versheid van de producten te garanderen.