De Logis hotelgroep staat voor een persoonlijke service en uitstekende keuken. 'Er wordt gewerkt met lokale producten door gepassioneerde chef-koks. Hierdoor is een smaakvolle lunch of diner gegarandeerd', aldus de keten.
Uit een recente enquête blijkt dat gasten van Logis hotels vooral het persoonlijke en kleinschalige karakter van de familiehotels waarderen. 'De hoteliers blijken gastvrij en delen met trots hun kennis over de regio waar hun hotel zich bevindt.'
Logis hotels organiseert ook events zoals pop-up diners en picknicks, maar ook het 'happen en stappen'-concept dat Camperduin in Schoorl aanbiedt of Wild eten in de Achterhoek dat op het programma staat bij Forrest Hotel de Tuinkamer en De Gravin van Vorden.
In Europa meer dan 50 nieuwe leden
De Logis Hotels groep trok in Europa 51 nieuwe leden aan in het afgelopen jaar. 'Meer dan ooit voelden onafhankelijke hotels de behoefte om zich bij de groep aan te sluiten. Ook het loyaliteitsprogramma ETIK, waarbij de klant bij elk verblijf wordt beloond en bijdraagt aan de opbouw van een meer lokale en eerlijkere wereld trok vorig jaar 40.000 nieuwe leden.'
Logis zette dit jaar ook een samenwerking met Hop ’n Space op en creëerde zo flexibele werkplekken. Het concept wordt uitgebreid in de hotels in Europa en Nederland.
Belang van duurzaamheid
De Logis hotel groep wil de komende jaren de focus nog meer leggen op duurzame groei. 'Vanaf 2023 willen we overal elektrische laadpalen aanbieden. Meer specifiek ondersteunen we alle Europese hotels die langs het parcours van de Tour de France liggen.'
'We vinden het van groot belang dat zij zich kunnen uitrusten met de elektrische laadpalen en deelnemers aan de tour en andere gasten met elektrische voertuigen, kunnen verwelkomen', aldus Karim Soleilhavoup, ceo van Logis Hotels.